تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/05 - 09:40
کد خبر: 474335

محسنی‌اژه‌ای در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه؛

۹۸ هزار نفر بعد از عفو رهبری آزاد شدند/ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد

۹۸ هزار نفر بعد از عفو رهبری آزاد شدند/ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد

رییس قوه قضاییه گفت: از تیرماه گذشته ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه بیش از سال‌های قبل بود و بیش از ۴ درصد ورودی ما افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه ادامه داد: در یکسال گذشته با مشکلاتی که داشتیم و دشمن غیر جنگ ترکیبی که داشت و تحریم‌هایی که سالیان گذشته بر ما داشته و اغتشاشاتی که سال گذشته رخ داد و دیدید دشمن چه نقشه‌ای کشیده بود ولی به همت پروردگار و مردم نقشه‌های دشمن خنثی شد.

وی افزود: ما متاسفانه بخاطر این شرایط ورودی‌مان به قوه قصاییه زیادتر بود و از تیرماه گذشته ورودی ما بیش از سال‌های قبل بود و بیش از ۴ درصد ورودی ما افزایش یافت اما با همکاری همکاران ما رشد رسیدگی ارتقا یافت و رسیدگی ها هم با اتقان و سرعت بیشتری شکل گرفت.

وی ادامه داد: فشار فوق‌العاده زیادی بردوش ما بود اما با این وجود ۱۲۰ درصد تلاش دادستانی کل و دادستان‌های ما در حقوق عامه افزایش یافت.

رییس قوه قضاییه افزود: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم و یکی از مسائل پیش‌بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود و جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم؛ در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.

وی با اشاره به عفو رهبری گفت: نزدیک ۹۸ هزار نفر از کسانی که در زندان مانده بودند و دشمن می‌خواست برای آن‌ها برنامه در نظر بگیرد، مورد عفو قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ‌بی‌سابقه بود که گروه های ۱۰۰ نفره از قضات وارد زندان شدند و همه مشکلات زندانی را دیدند و براساس آن، تصمیمات فوق العاده گرفتند؛ این کار فوق العاده بود. برای آموزش و اشتغال زندانیان تحولات بسیار بزرگی در سازمان زندان‌ها رقم خورد.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: موثرترین گزارشات بازرسی در این دولت رخ داد و با همکاری دولت انجام شد؛ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد. هم‌چنین در شورای هماهنگی اقتصادی کارهایی که لازم بود با تلاش دبیر آن شورا و هماهنگی سه قوه انجام و از مشکلات گره‌گشایی شد.

وی گفت: در مقاطعی بود که وقتی گزارشی از سوی سازمان بازرسی می‌رفت دولت‌ها برافروخته می‌شدند اما با اعلام گلوگاه‌های فساد از سوی این سازمان، آقای رئیسی تقدیر و تشکر کردند.

وی ادامه داد: هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتباط با مردم و ساماندهی نوع ارتباط با مردم در مساجد و مصلاها انجام شد. بیش از ۱۷۰ هزار ملاقات مردمی صورت گرفت. همچنین فرهنگ صلح و سازش توسعه یافت. آن‌جا که می‌گفتند به عشق امام رضا و ... بخشیدم خیلی اثر گذار و ارزشمند بود. صلح و سازش با تلاش وافر مرکز توسعه حل اختلاف به ۴۳درصد رسید و با پویش‌های مختلف فرهنگ گذشت و صلح و سازش توسعه پیدا کرد. ۵۵۱ نفر از کسانی که حکم قصاص‌شان قطعی شده بود با تلاش‌ها و گذشت‌ها از قصاص آن‌ها صرف نظر شد.

رییس قوه قضاییه گفت: قضات ما به بیش از ۲۰ هزار پرونده در زمینه اغتشاشات علاوه بر پرونده‌های دیگر رسیدگی کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top